Huisregels

Afspraken binnen onze praktijk

Bij het aangaan van een behandeling binnen onze praktijk gaat u akkoord met onze huisregels:

1. U bent ten allen tijde zelf verantwoordelijk voor betaling van uw behandelingen. Dat wil zeggen dat u aanvullend verzekerd dient te zijn om zittingen vergoed te krijgen. Behandelingen die het door uw verzekering gedekte aantal te boven gaan dient u eveneens zelf te voldoen. U ontvangt hiervan direct een nota bij uw bezoek die u kunt voldoen via contante betaling, overboeking of Tikkie.

2. Wij hebben contracten met alle zorgverzekeraars afgesloten. Verschillende verzekeraars rekenen verschillende tarieven per behandeling. Deze kunt u vinden op de website van uw zorgverzekeraar.

3. Indien noodzakelijk behandelen wij ook aan huis. U heeft hier een verwijsbrief voor nodig.

4. Door een wettelijke maatregel is het niet meer toegestaan om een niet nagekomen afspraak in rekening te brengen bij de zorgverzekeraar. Dit heeft als gevolg dat bij een niet nagekomen afspraak 75% van het praktijk tarief voor de behandeling in rekening wordt gebracht bij de patiënt. U krijgt hier een nota van opgestuurd.

5. Als u uw afspraak om welke reden dan ook wilt afzeggen, dient dit 24 uur voor de gemaakte afspraak gedaan te worden. Buiten onze openingstijden zijn wij beschikbaar per e-mail of u kunt telefonisch inspreken via ons antwoordapparaat. Als u de afspraak niet 24 uur van tevoren annuleert of de afspraak niet nakomt wordt deze aan u doorberekend. U krijgt hiervan een nota opgestuurd. Deze is niet te declareren bij uw zorgverzekeraar. Dit is een landelijke maatregel waaraan alle zorgaanbieders zich moeten houden en staat los van of er sprake is van overmacht van de situatie.

6. In de huidige corona periode hanteren wij aanvullende regels, deze vindt u bij Praktijknieuws